مارس 28, 2024
  مارس 28, 2024
0
0

وضو و تاثیر آن بر روی پاکسازی ذهن

18986 بازدید

وضو چاکراها وکانال های انرژی را بزرگ و فعال می کند!

وضو یکی از اعمالی است که اثرات شگفت‌انگیز و برکات زیادی برای جسم و روح ما دارد. وضو پاک‌کننده‌ای بسیار قدرتمند است. ذهن ما مدام دنبال تمرین و تکنیک پیچیده و سخت می‌گردد در حالی که انسان با ابزارهای ساده می‌تواند به حقیقت دست پیدا کند چون حقیقت در اصل ساده و دست‌یافتنی است. این تکنیک بسیار ساده و قدرتمند است.

وضو و فعال کردن چاکرا

درصورتی که بخواهیم از نظر معنوی رشد کنیم و بیشتر به خدا نزدیک شویم باید پاکیزه شویم. بنابراین انجام عمل وضو شما را پاک و سالم می‌کند. این عمل ربط چندانی به اعتقادات فردی ندارد.

فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در مورد وضو:

– برای فرونشاندن خشم وضو بگیرید.

– کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می‌شود، و خوابش ثواب کسی را دارد که به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند.

– همچنین پیامبر در پاسخ به شخصی درمورد توصیف مؤمنان در قیامت فرمودند: صورت مؤمنان بر اثر وضو درخشان و روسفید و کسی که شب را با وضو بیارامد، گویی که تمام شب را به عبادت گذرانده است.

اثرات آب برای بدن هنگام وضو گرفتن:

همان‌طور که می‌دانیم آب، مایه حیات است و نقش بسیار مهم و اساسی را در زندگی ما دارد. استفاده از آب هنگام وضو گرفتن و مرطوب کردن قسمت‌های مختلف بدن باعث شده که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار گردد. آب یکی از عنصرهای اصلی انرژیکی است. یعنی حجم زیادی از انرژی را جذب و در خود نگهداری می‌کند.

خواص وضو

آب به هر نقطه بدن برسد شفادهنده است. زیرا تجمع و انباشتگی انرژیکی را به‌راحتی برطرف می‌کند. بسیاری از بیماری‌ها نتیجه تجمع انرژی‌های ناسالم است. از این رو وضو یک راه‌حل درمانی محسوب می‌شود. انرژی‌های مسدود و نامتعادلی که داخل بدن هستند، با وضو گرفتن و نمازخواندن یا هر عبادت دیگری مانند دعا خواندن پاکسازی خواهند شد و انجام این اعمال یک روند کاملِ درمانی است. هرگونه اختلال یا عملکرد نامناسب در مسیر کانال‌های انرژیکی بدن باعث ایجاد بیماری و عدم‌تعادل در بخش‌های مختلفی از بدن می‌شود، وضو از تجمع این انرژی‌های ناسالم جلوگیری می‌کند و تعادل در قسمت‌های چپ و راست و بالا و پایین بدن به کمک آب بهتر صورت می‌گیرد.

 

وضو از دیدگاه انرژیکی چه تاثیراتی بر روی زندگی ما دارد؟

عملکرد وضو مانند طب سوزنی بر روی جریان مسیرهای انرژیکی که در کانال‌های بدن ما وجود دارند تأثیر مستقیم دارد. در وضو تمامی کانال‌های انرژیکی باز می‌شود. تجدید وضو باعث ماندگاری این شرایط می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم‌ وضعیت درونی ما بر اوضاع و شرایط بیرون‌مان تأثیر دارد. استرس، اضطراب و نگرانی و مشکلاتی که در زندگی وجود دارد، همگی بازتابی از اوضاع درون ما است. وضو، نماز، دعا خواندن، مراقبه به ما کمک می‌کنند آرامش بیشتری داشته باشیم. چنان‌چه آرامش درونی در ما برقرار شود، این آرامش در بیرون بازتاب پیدا می‌کند.

کسانی که دائم‌الوضو هستند را به قایقی تشبیه کرده‌اند که در رودخانه‌ای آرام‌آرام به سمت مقصد مشخصی در حال حرکت است. وضو بهترین و قوی‌ترین راه برای بالا بردن سطح ارتعاش انرژی ذهن، جسم و روح است.

بسیاری از افراد کاملاً بی‌اهمیت به وضو نگاه می‌کنند و حس می‌کنند کاری پیش‌پا افتاده است و ساده با آن برخورد می‌کنند. در حالی‌که شست‌وشوی دست، صورت، سر و پا از قوی‌ترین راه‌ها برای پاکسازی روح و ذهن و جسم است و افراد نسبت به آن ناآگاه هستند.

اگر حس می‌کنید که آدم موفقی نیستید و از لحاظ شرایط مادی، روابط، معنویات و… آن‌چنان که باید راضی نیستید می‌توانید آزمایشی انجام دهید. کافی است یک ماه دائم‌الوضو باشید. این تمرین بسیار راحت و آسان است.

اثرات شگفت‌انگیز وضو:

وضو گرفتن باعث پاکسازی کانال‌های بدن می‌شود. به کمک وضو انرژی‌های داخل بدن این امکان را می‌یابند که به‌راحتی تبادل پیدا کنند. تماس آب با پوست بدن اثر خاصى در تعادل اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک دارد.

بهتر است که عمل وضو با آب سرد انجام شود زیرا آب سرد برای تخلیه‌ی انرژی‌های معیوب نقش قوی‌تری دارد. در جريان وضو، داخل دهان، صورت، ساعد دست‌ها، كف دست‌ها، جلوی سر و پاها تحريک می‌شوند، قسمت بیشتری از قشر حسی، تحريک می‌شود و در نتیجه هوشياری فرد به سطح بالایی خواهد رسید، این درحالی است كه حدود 20 درصد از کل بدن مرطوب شده است. پس در عمل وضو با مرطوب كردن 20 درصد از سطح بدن، تقريباً كار مرطوب كردن تمام بدن را انجام می‌دهد.

اثرات وضو

در واقع با عمل وضو گرفتن، 20 درصد از سطح بدن مرطوب می‌شود. این موضوع واقعاً یک معجزه است؛ یعنی 20درصد در مقابل 80درصد!

هر بار که‌ فرد وضو می‌گیرد تغییرات‌ شگفت‌انگیزی‌ در جریان انرژیکی صورت می‌گیرد.

اگر فرد برای مدتی عمل وضو گرفتن را ادامه دهد نتایج و تأثیرات این عمل در جسم فرد بروز پیدا می‌کند. مدت‌‌زمان دیدن تغییرات بستگی‌ به‌ نوع‌ مشکل، شدت مشکل، شرایط روحی‌ و روانی فرد، مدت‌‌زمانی‌ که‌ فرد دچار مشکل بوده‌ و اراده‌ فرد برای حاصل شدن بهبودی دارد.

بهداشت روانی عمل وضو گرفتن

از نظر علمی ثابت شده که وضو باعث پاکیزگی و نورانیت درون انسان می‌شود و با ایجاد حالتی معنوی در انسان موجب نشاط و شادابی روح می‌شود و چون به نیت نزدیکی و برای خدا انجام می‌شود، اثرات مثبتی دارد.

وضو گرفتن قبل از خواب:

از نظر روان‌شناسان، برای داشتن خوابی راحت و آرام، لازم است اصولی را رعايت کرد كه یکی از آن‌ها، دوش گرفتن قبل از رفتن به رخت‌وخواب است.

برای دست‌يابی به يک خواب راحت و آرامش بعد از آن، دوش گرفتن و استحمام قبل از خواب بسیار مؤثر است اما وضو می‌تواند به جای آن عمل کند.

وضو گرفتن قبل از مطالعه:

 وضو گرفتن قبل از مطالعه باعث افزایش توجّه و تمرکز و افزایش هوشیاری در انسان می شود. قسمت‌هایی که در هنگام وضو مرطوب می‌شوند بيش‌ترين وسعت را در قشر حركتی مغز دارند و هر چه این قشر بیشتر تحریک شود میزان خواب‌آلودگی و كسالت کاهش می‌یابد.

 

وضو گرفتن با آب سرد:

انجام وضو نوعی ماساژ است و باعث می‌شود گردش خون بهتر جریان یابد، زیرا آب سردی که بر قسمت‌های وضو ریخته می‌شود آن قسمت‌ها را مرطوب و خنک می‌کند و گردش خون با سرعت و شدت بیشتری جریان می‌یابد و برای این‌که درجه حرارت طبیعی بدن حفظ شود و حرارت از دست رفته تمام بدن به حالت طبیعی برگردد انجام وضو این پروسه را طی می‌کند.

تجربیات نشان داده كه آب سرد نسبت به آب گرم قدرت تحريک حسی بيشتری ایجاد می‌کند.

وقتی روی سطح اعضای وضو آب سرد جریان پیدا کند و آن قسمت‌ها خنک شود، جریان خون به آن سمت شدت می‌یابد، تا درجه حرارت طبیعی بدن را حفظ نماید و حرارت ازدست‌رفته اعضای وضو را به حالت طبیعی برساند. دستگاه گردش خون به فعالیت سریع مشغول می‌شود و درنتیجه نشاط و سلامتی و تعادل در دستگاه گردش خون به‌وجود آید و سلامتی را به سیستم ایمنی بدن هدیه می‌دهد.

 

انجام وضو و داشتن تکرار و مداومت در آن نه‌تنها خاصیت تمیزکنندگی دارد بلکه آب سرد که اکسیژن بیشتری دارد، درمانی قوی و حفاظ مؤثری در برابر میکروب‌ها است.

اثرات معجزه آسای وضو و نماز بر بدن و درمان بیماری‌ها

ما پیشنهاد می‌کنیم یک‌ دوره‌ 21 روزه‌ (بدون وقفه) برای دائم‌الوضو بودن را در برنامه زندگی خود قرار دهید و شاهد تغییرات عالی باشید. ممکن‌ است‌ در مدت‌‌زمان بسیار کمتری نتایج عالی خود را نشان دهند. همان‌طور که می‌دانید بسیاری‌ از تجویزها و توصیه‌های‌ پزشکی و دارویی‌ ممکن است تا آخر عمر فرد ادامه‌ داشته باشد. اما این روش درمانیِ ساده فقط مدت21 روز طول خواهد کشید. در اوایل انجام دادن این تمرین امکان دارد علائم بهبودی‌، خود را نشان دهد، اما تا درمان کامل صورت بگیرد، باید این عمل ادامه‌ پیدا کند. امتحان کردن آن ضرری ندارد. وضو گرفتن‌ هزینه‌ای‌ ندارد و انجام‌ دادن‌ آن کاری آسان است. این‌ روش درمانی‌ هیچ‌‌گونه عارضه‌ جانبی‌ ندارد. تنها به ما یادآوری می‌کند که‌ بسیاری‌ از بیماری‌ها و مشکلات‌ با انجام عمل وضو، قابل‌ درمان‌ است کافی‌ است‌ آن‌ را امتحان‌ کنید.

اثرات معجزه آسای وضو

با آسان‌ترین عمل و کم‌ترین زحمت، عالی‌ترین نتیجه به‌دست‌ می‌آید که باعث نشاط و توجّه کافی هنگام خواندن نماز است و آن هم با بهترین روش، تحریک نقاطی با آب برای ایجاد نشاط و بالابردن سطح فرکانس بدن.

 

لازم به ذکر است که آب سطح شعور بسیار زیادی دارد؛ ما می‌توانیم به‌خاطر نیت و هدف خاصی این کار را شروع کنیم و وضو بگیریم و قبل از انجام دادن کاری که در نظر داریم نیت را در دل زمزمه کنیم.

اگر عمل وضو گرفتن دارای هدف و نیت و برنامه خاصی باشد، فرد بعد از مدتی دائم‌الوضو بودن، دچار تحول درونی می‌شود.

 

وضو نور است و تداوم در آن، موجب ارتقاء به عالم قدس‌ خواهد شد. در احادیث نبوی ذکر شده است: تجدید وضو، مانند نورى است بر روى نور دیگر. این روش پربرکت، نزد بزرگان علم و عمل تجربه و ثابت شده است، پس ای عارف راه نور، همیشه با وضو باش و در تداوم آن همت عالی داشته باش.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://baztabebavar.ir/?p=10252
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
Shilan_Rahimi
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد وضو و تاثیر آن بر روی پاکسازی ذهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.