چشم زخم چیست؟ آیا چشم نظر حقیقت دارد؟

20535 بازدید

آیا چشم‌زخم واقعیت دارد؟

چشم زخم و مسائل مربوط به آن یکی از موارد کلیدی در تغییر باور است. دغدغه بسیاری از شما این است که من از چشم زخم می‌ترسم و چند نفر از اطرافیان من چشم‌شان شور است. من چه‌طور می‌توانم جلوی اتفاقاتی که امکان دارد برای من بیفتد را بگیرم؟ به این نکته توجه داشته باشید که این مقاله براساس نظرسنجی و مصاحبه‌هایی که با برخی از مخاطبان سایت داشتیم تهیه شده و بخش‌هایی از این مقاله، دیدگاه عموم در مورد چشم زخم را بیان می‌کند و صرفاً عقیده نویسنده مقاله نیست.

نشانه های چشم زخم چیست

واژه‌های چشم‌زخم و چشم شور بودن را همه ما شنیده‌ایم و گاهی هم از آن استفاده کرده‌ایم. برخی به آن اعتقاد دارند و بعضی از افراد هم آن را خرافات می‌دانند.

بسیاری از ما به دفعات فراوان دیده‌ایم فردی در زندگی‌‌اش با تلاش و پشتکاری زیاد، موفقیت و دستاوردی کسب می‌کند، اما یک‌باره اوضاع و احوال فرد دگرگون می‌شود و دچار مشکلات و چالش‌های متعددی می‌شود! در این مواقع خود فرد یا اطرافیان او تنها چیزی که به ذهن‌شان می‌رسد این است که ممکن است چشمش زده باشند.

باور و اعتقاد به چشم زخم به‌نوعی مانع موفقیت آدم‌ها می‌شود و آسیب زیادی را به اعتمادبه‌نفس و عزت نفس و موفقیت فرد می‌زند، چون خیلی از افراد ترس بسیار شدیدی از چشم شور دیگران دارند و خیلی از افراد نحوه برخورد با آن را بلد نیستند، همان‌طور که خودمان هم قبلاً نمی‌دانستیم و با کسب آگاهی و دانش، اکنون می‌توانیم با این موضوع برخورد کنیم. پس این آگاهی و دانش را با شما در این مقاله به اشتراک می‌گذاریم.

چشم‌زخم چیست؟

همه آدم‌ها ارتعاشاتی را ایجاد می‌کنند، این ارتعاش در بعضی‌ از انسان‌ها مثبت است، در بعضی انسان‌ها منفی است و این ارتعاش‌ها بستگی به افکار و احساسات آن‌ها دارد.

فردی که ارتعاش مثبت دارد، حس خوبی به ما منتقل می‌کند، اما فردی که حسود و بخیل باشد، در برخورد با او، حس منفی در ما ایجاد می‌شود. بنابراین انرژی منفیِ افراد حسود گاهی در زندگی ما تأثیرگذار است.

به‌طور کلی چشم زخم، انرژی منفی ساطع شده از سوی فرد حسود و رشک‌برنده است. واقعیت این است که انرژی منفی یک سری از آدم‌ها زیاد است.

خداوند در آیه ۵۱ سوره قلم خطاب به رسول خدا (ص)، از چشم زخم کافران خبر داده، و فرمودند که « وَ إِنْ یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ »؛ یعنی و کافران زمانی که قرآن را شنیدند، نزدیک بود تو را با چشمانشان بلغزانند و می‌گویند: بی‌تردید او دیوانه است.

چشم نظر چیست

پیشینیان ما نیز از وجود این انرژی در افراد مختلف، اطلاع داشتند و معتقد بودند که با روش‌های مختلفی مثل اسپند سوزاندن، نمک و قهوه پاشیدن در اطراف خانه، گلاب زدن به سر و صورت، شکستن تخم مرغ، یا ضربه زدن به وسایل چوبی یا ورد خواندن و فوت کردن، انرژی‌های منفی دفع می‌شود. در جامعه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، خرافات و اعتقادات بی‌اساس بسیاری رواج دارد که ریشه در باورهایی دارد که از گذشتگان به ما منتقل شده و ما چشم‌بسته و بدون تفکر آن‌ها را پذیرفته‌ایم.

بارها دیده‌ایم خیلی از افراد یک نماد آبی‌رنگ به شکل چشم، به دیوار خانه یا ماشین یا دست و گردن خود آویزان می‌کنند که از چشم زخم به دور باشند، از آن نماد انتظار کمک و دفع بلا دارند. ما از افرادی که آن‌ها را قبول داریم، چیزهایی را شنیده‌ایم و بدون هیچ تأمل و فکری آن‌ها قبول کرده‌ایم. مثلاً آن‌ها پیشنهاد می‌کنند اسپند دود کنیم.

آیا سوزاندن اسپند اثر چشم زخم را از بین می‌برد؟

تا به حال برای شما سؤال پیش آمده که چرا اسپند دود می‌کنند و در گوشه و اطراف خانه نمک و قهوه می‌پاشند.

اگر دقیق به این مسئله بنگریم متوجه می‌شویم، دراصل انجام این کارِ سنتی و معمولی، غیر از خوشبو و ضدعفونی کردن محیط هیچ سود و کارایی ندارد. انجام دادن این کارها به نحوی تلقین کردن به ذهن است که با اجرا کردن آن‌ها، انرژی منفی از بین می‌رود و درنتیجه ذهن راضی می‌شود و درنهایت باور و ایمان آن افراد محکم می‌شود و وابسته این کارها می‌شوند، اما به جای آن از قدرت مطلق خدا کمک نمی‌گیرند و اسم خدا را به زبان نمی‌آورند. سنگ آبی‌رنگ دایره‌دایره، هیچ‌کاری برای آن‌ها انجام نمی‌دهد، چرا به جای این کارهای بیهوده به قدرت اصلی متصل نشویم؟

علائم چشم زخم چیست

اگر ما بسیار به آن انرژی حساسیت داریم و ترس و هراس زیادی نسبت به فردی که چشمش شور است داشته باشیم. باید به این اصل مهم توجه کنیم که انرژی مثبت خداوند هزاران و میلیون‌ها برابر بیشتر از انرژی ساطع شده از فرد چشم‌شور است. اگر عمیقاً اعتقاد داشته باشیم که خداوند حامی و پشتیبان ما است دیگر نه از طلسم، نه دعا و نه جادویی ترس خواهیم داشت و هیچ‌چیزی روی ما اثر نخواهد گذاشت. چنان‌چه خالصانه و با باوری قدرتمند اسم خدا را زمزمه کنیم در همان لحظه هزاران درجه انرژی مثبت و سازنده وارد زندگی ما می‌شود و تمام انرژی‌های منفی را از بین می‌برد. خدا انرژی مثبت این جهان است، خالص‌ترین و پاک‌ترین انرژی جهان از آن خداوند بزرگ است، پس باید به این درک و باور برسیم که بالاترین قدرت مختص به خداوند است نه فرد چشم‌شور.

 

آیا ممکن است ما هم دیگران را چشم بزنیم؟

بله امکان دارد!

برای این‌که از ضرر رسیدن به عزیزان و دوستان جلوگیری کنیم به این راه‌کار که از پیامبر بزرگوار به ما رسیده دقت کنیم:

“کسی که چیزی ببیند که باعث حیرتش شود باید بلافاصله بگوید: «ماشاءالله لاقوَتَ الا بالله» تا هیچ ضرری به او وارد نشود.

هم‌چنین اگر در مورد کسب موفقیت دیگران می‌خواهید نظری ارائه بدهید، بگویید:

«خدا به شما خیلی بهتر و بیشتر بدهد».

«خدا را شکر به هدفت رسیدی».

«ان‌شاءالله از وسیله‌‌ یا ماشینی که خریده‌ای به سلامتی استفاده کنی».

با در ذهن داشتن یاد خدا و به‌کار بردن اسم خداوند، انرژی کلمات و احساسات منفی که به زبان فرد می‌آید، خنثی می‌شود.

هم‌چنین اگر فردی درمورد آینده خود، با شما صحبت می‌کند، اسم خدا را بر زبان بیاورید؛

«ان‌شاءالله به آن هدف می‌رسی».

«به امید خدا خانه مورد علاقه‌ات را خریداری می‌کنی».

 

اعتقاد به چشم زخم چه آسیبی به ما می‌زند؟

برخی از افراد که اعتقاد راسخ به چشم زخم دارند، در جمع از توانایی و استعداد و دارایی خودشان چیزی نمی‌گویند و خودشان را ضعیف و ناتوان نشان می‌دهند. هم‌چنین بعضی از افراد توانایی این را دارند که بهترین خانه، ماشین و امکانات را داشته باشند، اما از ترس این‌که مبادا مورد چشم زخم واقع شوند از وسایل، کهنه، قدیمی و فرسوده استفاده می‌کنند، این باورها گاهی به‌قدری عمیق است که مانع موفقیت آدم‌ها می‌شود و این‌گونه اعتقاد خود را توجیه می‌کنند؛

«ما همیشه چشم می‌خوریم».

«ما با بقیه فرق داریم چون زود چشم می‌خوریم.»

این باور را به خودشان تلقین کرده و همین باور در عمق ناخودآگاه‌شان نفوذ کرده و این را عمیقاً پذیرفته‌اند که اگر خانه شیک و مجللی داشته باشند، چشم‌شان می‌زنند.

فردی که اعتقاد عمیقی به چشم زخم داشته باشد، میزان رسیدن به موفقیت در او بسیار کم است، زیرا همواره ترس این را دارد که موفق شود، پس عزت نفس فرد هم پایین می‌آید. همان‌طور که می‌دانیم کسی که باوری قوی به چیز منفی که هیچ قدرتی نداشته باشد و به آن قدرت بدهد و اگر آن موضوع را با خرافات ترکیب کند، آسیب زیادی به زندگی‌اش وارد می‌شود. درواقع از چیزی ترس دارد، که ترسناک نیست اما درصورتی‌که پای خدا وسط باشد، دیگر هیچ چیزی ترسناک نیست.

چشم زخم چیست و چگونه درمان میشود؟

آیا فرد می‌تواند خودش را چشم بزند؟

بله!

اگر در مورد دارایی و ماشین و خانه خودتان قصد دارید، صحبت کنید، حتماً در صحبت‌های خود خدا را به یاد داشته باشید و از یاد او غافل نباشید، تا همه انرژی‌های منفی احتمالی دفع شوند. مثلاً بگویید:

«خداوند به من لطف کرد و توانستم آن خانه را بخرم».

«به کمک خدا توانستم به ماشین دلخواهم برسم».

فردی که اهداف و خواسته‌هایش را برای دیگران بازگو می‌کند، با دو دسته از آدم‌ها مواجه می‌شود؛

دسته اول ممکن است فرد و هدفش را مورد تمسخر قرار دهند و اعتمادبه‌نفس فرد را پایین بیاورند و او را از هدفش منصرف کنند و اعتمادبه‌نفسش را پایین بیاورند.

دسته دوم افرادی هستند که فرد را تشویق می‌کنند و به فرد می‌گویند: به‌به، آفرین، تو می‌توانی، تو به هدفت می‌رسی.

حقیقت این است که ذهن با رسیدن به هدف، دنبال کسب تأیید و تمجید و تشویق شدن بود، اکنون که آن افراد(دسته دوم) که او را تشویق کردند، ناخودآگاه باعث شدند که ذهن فرد راضی شود، حس خوب به ذهن فرد منتقل شود در نتیجه از این به بعد کم‌کم انگیزه فرد کاهش می‌یابد، زیرا ذهنش راضی شده است. در این مواقع است که می‌گوییم نیازی نیست اهداف خود را برای افراد دیگر بازگو کنید اما تعبیر آدم‌ها از این جریان این است که تو اهدافت را به دیگران گفتی قبل از این‌که کاری بکنی چشمت زدند یا تو خودت، خودت را چشم زدی.

 

چگونه چشم زخم را برطرف کنیم

پس بهترین راه برای جلوگیری از این پیشامد، بیان نکردن جنبه‌های موفق و مثبت زندگی‌مان است. ممکن است با گفتن موفقیت در مصاحبه کاری به دیگران، احساس خوبی به ما دست بدهد، اما گاهی این خوشحالی زودگذر است و نتایج مخربی را برای ما خواهد گذاشت.

پس تا جایی که امکان دارد مسائلی که گفتن آن به دیگران ضرورتی ندارد را بازگو نکنیم. از قرار دادن عکس‌های خانوادگی و نشان دادن خوشی‌ها، موفقیت‌ها و مسافرت و تفریح‌هایی که اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران در فضای مجازی ضرورتی ندارد، خودداری کنید.

دعای چشم زخم برای چیست

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://baztabebavar.ir/?p=10523
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
تیم بازتاب باور
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد چشم زخم چیست؟ آیا چشم نظر حقیقت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *