مارس 19, 2024
  مارس 19, 2024
0
0

بهترین عادت صبحگاهی بیش از 100 فرد موفق دنیا

19359 بازدید

برنامه‌ها و عادت‌های صبحگاهی که زندگی ما را تغییر می‌دهند.

بهترین عادت صبحگاهی عاداتی هستند که افراد موفق هر روز آن را انجام می‌دهند. چگونگی آغاز شدن در اول روز، رابطه مستقیمی با شکست و موفقیت دارد. انتخاب‌ها و عادت‌هایی که ما در شروع روز انجام می‌دهیم، باعث ایجاد کیفیت زندگی ما به بهترین یا بدترین شکل ممکن می‌گردد.

برنامه و عادت صبحگاهی درست و اصولیِ روزمره، به ما کمک می‌کنند تا به اهداف خود نزدیک‌تر شویم، کاملاً واضح فکر کنیم و کارهای باارزش و مهمی را در جهت پیشبرد اهداف‌مان انجام دهیم.

بهترین عادت صبحگاهی

چرا برنامه و عادت صبحگاهی و روزانه اهمیت دارد؟

اول صبح که از خواب بیدار می‌شویم، با کاری‌هایی که خودآگاه یا ناخودآگاه انجام می‌دهیم؛ در حال رشد و پیشرفت یا بلعکس در حال پسرفت و تکرار وضعیت نامناسب زندگی‌مان هستیم. داشتن عادت‌های منظم صبحگاهی از خصوصیات انسان‌های موفق است، چون هر روز فرصتی برای شروع است. همه ما می‌توانیم روزمان را با عادات منحصر‌به‌فرد خودمان شروع کنیم.

کارهای کوچک روزمره، عادت‌های ما را تشکیل می‌دهند و این عادت‌ها درنهایت شخصیت و آینده ما را می‌سازند. پس باید توجه داشته باشیم که اگر از شرایط اکنون‌مان رضایتی نداریم یا قصد بهتر شدن وضعیت را داریم، باید عادت‌هایمان را تغییر دهیم. پس بهتر است که با انجام تمرین‌ها، برنامه‌ها و عادت‌های صبحگاهی روزمان را شروع کنیم. برخی از تمرین‌های ساده‌ای که همه ما می‌توانیم در ابتدای روز انجام دهیم. با چند تغییر کوچک و انجام چند کار ساده در ابتدای روز، بعد از مدتی شاهد تغییرات بزرگی در زندگی خواهیم بود.

پس سعی کنیم یک برنامه مشخص و منظم صبحگاهی، با اقتباس گرفتن از روش زندگی افراد موفق همانند آنتونی‌رابنیز و جول‌اوستین، مخصوص به خودمان داشته باشیم تا به رشد فردی و رسیدن به اهداف‌ و خواسته‌هایمان کمک کند. انجام دادن این کار باعث می‌شود یک قدم از دیگران جلوتر باشیم. زیرا از وقتی که در اختیار داریم، نهایت استفاده را برده‌ایم.

 عادت های صبحگاهی افراد موفق

می‌دانیم که افراد موفق، زمان را غنیمت شمرده و به بهترین نحو ممکن از زمان‌شان استفاده می‌کنند و مدیریت زمان دارند و برای تک‌تک کارها و امور روزانه خود برنامه‌ریزی دارند و هیچ لحظه از وقتی که در دسترس دارند را برای انجام کارهای بی‌جهت صرف نمی‌کنند. انسان‌های موفق به‌راحتی به موفقیت نرسیده‌اند. زیرا همواره برای خود برنامه‌ریزی‌های دقیق و درستی داشته‌اند.

پس ما هم اگر بخواهیم به یک آدم موفق تبدیل شویم لازم است هر روز و مکرراً برنامه‌ای روتین مانند افراد موفق را دنبال کنیم و آن را تبدیل به عادت کنیم و هر روز طبق آن پیش برویم. عادات کهنه و قدیمی را کنار بگذاریم و با عادات جدید و کاربردی جایگزین کنیم. در مقاله این هفته سایت بازتاب باور، 12 کار ساده و قابل انجام را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا شما با انجام دادن آن‌ها کم‌کم به عادت روزانه خود تبدیل کنید، همین عادت‌های کوچک و درست روزانه زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ است.

۱۰ مورد از عادت های صبحگاهی افراد موفق

۱۲ مورد از عادت های صبحگاهی افراد موفق؛

موارد زیر چند عادت افراد موفق است که اول صبح آن کارها را به‌صورت عادتِ دائمی و روتین انجام می‌دهند.

 

1_ سحرخیز بودن؛

افراد موفق هر روز، صبح زود از خواب بیدار می‌شوند؛ چون سحرخیز بودن به آن‌ها کمک می‌کند که بدون هیچ نگرانی و با آسودگی خاطر به انجام دادن تمام کارهای خود بپردازند.

 

2_ حرکات کششی؛

انجام حرکات کششی باعث می‌شود عضلات رها و آزاد شوند و سرعت گردش خون را افزایش دهد، سعی کنیم بدن خود را بکشیم.

 

3_ لبخند و شادی؛

روز خود را با لبخند و شادی آغاز کنیم.

همه ما می‌دانیم که شروع روز تأثیر زیادی بر روی کل روز می‌گذارد. انجام این کار باعث می‌شود انرژی در فرد بالا برود، این تکنیکِ آسان، (لبخند زدن و داشتن حس شادی) اولین و مهم‌ترین قدم برای داشتن یک روز فوق العاده و عالی است.

 

4_ نوشیدن آب؛

نوشیدن یک لیوان آب به محض بیدار شدن از خواب، بسیار ضروری است. نوشیدن آب، باعث می‌شود مایع لازم برای بدن ما تأمین شود و متابولیسم اعضای بدن در طول روز عالی باشد.

معجزه سحرخیزی

 

 

5_ تمرین تنفس آگاهانه؛

تنفس صحیح( آگاهانه و شکمی) در کسب آرامش، افزایش سطح انرژی و افزایش تمرکز بسیار مؤثر است و باعث از بین رفتن استرس می‌شود.

 

6_ شکرگزاری و سپاسگزاری؛

نوشتن و مکتوب کردن چند مورد از نعمت‌ها و موهبت‌ها و سپاسگزاری بابت داشتن آن‌ها در ابتدای روز، در بالا بردن سطح فرکانس، تأثیر بسیار زیادی دارد.

عادت داشتن به شکرگزاری، احساسات خوب را تقویت می‌کند و موجب می‌شود که فرد احساس شادی بیشتری داشته باشد.

 

7_ گفتن جملات و عبارات تأکیدی؛

تکرار کردن عبارات تأکیدی مثبت در شروع روز و بعد از بیداری تأثیر بسیار زیادی بر روند کل روز و هم‌چنین در آینده دارد و حس بسیار خوبی در فرد ایجاد می‌کند و فرد را در جهت رسیدن به اهداف هدایت می‌کند.

 

8_ انجام مدیتیشن؛

یکی از راه‌های افزایش تمرکز و آرامش ذهن و روح، انجام دادن مدیتیشن است.

مدیتیشن فواید زیادی دارد و باعث افزایش سطح آگاهی، کاهش استرس و اضطراب، خواب آرام و افزایش سلامت جسمی می‌شود. مدیتیشن کردن در صبح، کل روز را هماهنگ می‌کند و باعث آرامش می‌شود. مدیتیشن کردن نیازی به وقت زیاد ندارد. کافی است چند دقیقه آرام بنشینید و چشمان خود را ببندید و به افکارتان آگاه باشید.

 

9_ ورزش؛

یکی از بهترین و عالی‌ترین راه برای افزایش انرژی و شادابی و حفظ سلامتیِ ارگان‌های بدن، اختصاص دادن تایمی برای ورزش کردن است. پس لازم و ضروری است ورزش را در برنامه روزانه خود قرار بدهیم. ورزش صبحگاهی، احساس موفقیت را در ما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود با بینشی مثبت به فعالیت‌هایمان در طول بپردازیم.

شکرگزاری در صبح

 

10_ صبحانه خوب و مقوی؛

تغذیه مناسب یکی از اساسی‌ترین اصل‌های داشتن زندگی سالم است. افراد موفق به تغذیه خود اهمیت می‌دهند و اجازه نمی‌دهند با تغذیه نامناسب و ناسالم سلامت بدن‌شان به خطر بیفتد.

 

11_ مشخص کردن برنامه روزانه خود در اول صبح؛

داشتن یک برنامه منظم و مشخص در آغاز روز، تأثیر بسیار زیادی بر کل روز دارد. شب‌ها بر اساس کارهایی که می‌خواهید در روز بعدی‌تان انجام دهید  لیست خود را تهیه کنید و صبح آن‌ لیست را مرور کنید. یا هر روز صبح، قبل از این‌که کارهای خود را شروع کنید، باید لیست کارهای خود را مشخص کنید. لیست کارهایتان باید قابل دستیابی و تسهیل‌کننده به اهداف همان روز باشند و طوری انتخاب نشوند که انجام ندادن یکی از آن‌ها احساس ناامیدی و یأس در شما ایجاد شود.

 

12_ بالا بردن میزان دانش و اطلاعات؛

افراد موفق می‌دانند برای پیشرفت کردن نیاز به اطلاعات دارند. پس دانش خود را افزایش می‌دهند، مطالعه می‌کنند و کتاب می‌خوانند. زیرا لازم می‌دانند که مطالعه کردن و افزایش اطلاعات عمومی و تخصصی برای موفقیت آن‌ها ضروری است. پس چند دقیقه از روزشان را به مطالعه اختصاص می‌دهند.

در مورد کار و حرفه‌شان اطلاعات کافی و عالی کسب می‌کنند. انسان‌های موفق هر روز اطلاعات و دانش خود را آپدیت می‌کنند تا در مسیر پیشرفت و ترقی قرار بگیرند و از اطلاعات روز دنیا عقب نمانند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://baztabebavar.ir/?p=10370
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
Shilan_Rahimi
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بهترین عادت صبحگاهی بیش از 100 فرد موفق دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.