مارس 19, 2024
  مارس 19, 2024
0
0

فیلم باشگاه مشت زنی دانلود دوبله فارسی Fight Club

19685 بازدید

نگاهی کلی به فیلم Fight Club

فیلم باشگاه مشت زنی Fight Club به کارگردانی دیوید فینچر یکی از ده فیلم برتر دنیاست که این هفته در بخش فیلم های انگیزشی سایت بازتاب باور قصد داریم آن را به نمایش بگذاریم. با اینکه تاریخ اکران آن به اکتبر 1999 بر میگردد اما هنوز هم در بین اهل سینما از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 

عنوان اصلی این فیلم باشگاه مبارزه است در ایران آن را با نام باشگاه مشت زنی می شناسند . زمانی که این فیلم را برای نمایش و انتشار در سایت انتخاب کردیم تردید داشتیم با وجود عنوان فیلم آیا کاربران این فیلم را برای مشاهده انتخاب می کنند یا خیر ؟! تصمیم گرفتیم همین اول کار به شما بگوییم که این فیلم ارزش چندها بار دیدن را دارد .

دانلود فیلم باشگاه مشت زنی

همواره فیلم هایی که بر اساس کتاب نوشته شده اند از جذابیت خاصی برخوردار است فیلم باشگاه مشت زنی یا همان باشگاه مبارزه نیز از جمله فیلم های انگیزشی است که بر اساس کتاب چاک پالنیک ساخته شده است . زمان آن رسیده است نگاهی به داستان فیلم و بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش می کنند را بشناسیم.

داستان فیلم باشگاه مشت زنی

جک کارمند یکی از شرکت های بزرگ ماشین سازی است که از زندگی یکنواخت و پوچ خود بسیار رنج می برد. همین امر باعث شده است که خواب وی نیز با مشکل مواجه شود. ذهن وی دیگر پردازش های لازم را انجام نمی دهد. او بواسطه شغل خود ناچار است مدام به سفر برود. در یکی از سفر ها جک  با مردی به اسم تایلر ( با بازی برد پیت) آشنا می شود.

فیلم باشگاه مبارزه دوبله فارسی

پس از کمی گفتگو و آشنایی تایلر مشخصات خود را به ادوارد می دهد سپس از هم جدا می شوند. جک در حال بازگشت به محل زندگیش با صحنه ای مواجه می شود : محل زندگیش با تمامی وسایل آن در آتش سوخته است. چون کسی را ندارد در آن شرایط سراغش برود با تایلر تماش می گیرد. البته اگر داستان را با این جزئیات تعریف کنیم دیگر تماشای آن چندان لذتی ندارد 🙂 

فیلم باشگاه مشت زنی می توان گفت گونه ای روانشناسانه با پیغامی جامعه شناسانه می باشد. شاید بی خوابی های جک و مراجعه به پزشک برای برخی از ما داستانی تکراری باشد زیرا بی خوابی را اکثرا تجربه کرده ایم. او با مدیتیشن و شرکت در جلسات تا حدودی بی خوابی اش درمان می شود اما…. ادامه این بخش را در فیلم ببینید : )

گفتیم که جک خانه اش آتش میگیرد و به خانه تیلور که در یک مجله به اصطلاح درب و داغون است می رود .تیلور برخلاف چیزی که جک فکر میکرد مردی بود با ایده های بسیار عالی ! که همین کافی بود تا جک شیفته او شود . این نکته را بدانید برخی از صحنه های فیلم باشگاه مشت زنی شاید زیادی با چاشنی خشونت درآمیخته شده که به گفته کارگردان این خشونت از عقده های یونگ و فروید سرچشمه میگیرد همان عقده های روانی که از احساسات و هیجانات و همچنین خاطرات بد گذشته سرچشمه می گیرند.

فیلم باشگاه مشت زنی دوبله فارسی

چرا باید این فیلم را ببینیم؟

خیلی از افراد شاید از خود بپرسند زمانی که توضیحات فیلم جنگجوی درون را خواندیم فورا به این واقعیت رسیدیم که فیلمی کاملا انگیزشیست اما با خواندن داستان فیلم اثری از انگیزه را نمیبینیم پس چرا این فیلم را ببینیم؟ اگر فیلم را کامل ببینیم یک برداشت کلی از فیلم خواهیم داشت به چالش کشیدن درون انسان با دنیای واقعی و آنچه پیرامون انسان است.

در واقع فیلم باشگاه مشت زنی روایتی است از زندگی افراد پوچ گرا ! روایت افرادی که خود را در چند شخصیت تصور می کنند.مهم ترین درسی که می توانیم از این فیلم بگیریم رهایی عاطفی است. تغییر و تحول جک زمانی آغاز شد که خانه اش آتش گرفت و چیزی برای وی نماند. چقدر این شبیه به داستان زندگی ادیسون است که تمام آزمایشگاهش در آتش سوخت و اختراع وی پس از آتش گرفتن آزمایشگاهش به ثبت رسید.

دانلود فیلم باشگاه مشت زنی دانلود دوبله فارسی Fight Club

فیلم باشگاه مشت زنی یا باشگاه مبارزه را باید چندین بار مشاهده کرد تا با مفهوم اصلی فیلم آشنا شد البته افردای که به رشته روانشناسی علاقه دارند بهتر می دانند که داستان فیلم چیست.

فیلم Fight ClubFilm

 

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://baztabebavar.ir/?p=9060
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
تیم بازتاب باور
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

پسورد: ندارد

نظرات

0 نظر در مورد فیلم باشگاه مشت زنی دانلود دوبله فارسی Fight Club

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.